پاورپوینت بررسی مدیریت رسانه در 44 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 4361 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
توضیحات کامل
پاورپوینت بررسی مدیریت رسانه در 44 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
دیدگاه اول. مدیریت رسانه به مثابه مدیریت عمومی سازمان رسانه ای
دیدگاه دوم. مدیریت رسانه
دیدگاه سوم. مدیریت ارتباط با رسانهها
دیدگاه چهارم. ماتریس مدیریت رسانه
دیدگاه پنجم. مدیریت رسانههای خُرد (Micro Media)
دیدگاه ششم. فرآیند هفت مرحلهای مدیریت رسانه
دیدگاه هفتم. مدیریت معنی و محتوا
دیدگاه هشتم. مدیریت رسانه، مدیریت سه مرحلهای پیام
به سوی یک الگوی جامع
نتیجهگیری
بخشی از متن
مقدمه
سازمانهای رسانهای با توجه به ویژگیهای خاص خود مستلزم مدیریتی متفاوتاند. از اینرو «مدیریت رسانه» به عنوان حوزة مطالعه و تحقیق جدید پا به عرصه گذاشته است. این مبحث برآن است تا با طرح دیدگاهها و رویکردهای مختلف نسبت به مقوله مدیریت رسانه به بررسی چیستی موضوع بپردازد و ابعاد آن را روشن نماید. ضرورت این امر از آنجا ناشی میشود که بهرغم گذشت چندین سال از شکلگیری و راهاندازی مدیریت رسانه به عنوان یک رشته علمی و دانشگاهی هنوز تعریف روشن و مشخصی از آن وجود ندارد و اختلاف نظر بر سر قلمرو آن بسیار است. به این منظور در این مبحث سعی میشود ضمن طرح دیدگاههای مختلف، تعریفی نسبتاً جامع و مشخص از این مفهوم ارائه گردد.
رشد چشمگیر انواع رسانههای جمعی در چند دهة اخیر و افزایش نقش های اجتماعی آنها باعث شده است که آنها از ابعاد مختلف مورد مطالعه و تحقیق قرار گیرند و یکی از مهمترین این ابعاد بعد مدیریتی رسانههاست. رسانههای جمعی از آغاز به عنوان یکی از نهادهای مؤثر و مهم در جوامع نقشآفرینی کردهاند و در تمامی ابعاد زندگی اجتماعی اعم از اقتصاد، سیاست، فرهنگ و... اثرگذار بودهاند. این اثرگذاری در یکی دو دهة اخیر به حدی رسید که توجه مدیران و متولیان امور جوامع را به خود جلب کرده و آنها را در جستوجو برای یافتن شیوههای مؤثر و کارآمد مدیریت و راهبری این دستگاههای عظیم به تکاپو انداخت.
در این میان کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده که همواره از قدرت بیبدیل رسانههای خود در جهت پیشبرد طرحها و برنامههای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... بهره گرفتهاند، ضرورت تحقیق و مطالعه و سرمایهگذاری بر روی مقوله «مدیریت رسانه» را احساس کردهاند. بدین ترتیب موضوع «مدیریت رسانه» از دهة ۹۰ وارد حوزههای علمی و دانشگاهی شد. البته نباید از این نکته غافل شد که روند تخصصی شدن در تمامی علوم، از جمله مدیریت نیز در این میان بیتأثیر نبوده است.
مطالعة پیشینه تحقیق در مدیریت رسانه نشانگر آن است که دارای ادبیات غنی و گستردهای نیست و بر پایه مباحث تئوریک رشتههای مهم و کاربردی مدیریت و ارتباطات استوار است. اغلب مباحث مطرح شده در زمینة مدیریت رسانه با توجه به خاستگاه این رشته علمی و ماهیت نظام رسانهای غرب دارای رویکرد اقتصادی است. (فرهنگی و روشندل اربطانی، ۱۳۸۳)
در کشور ما نیز موضوع رسانههای جمعی و اهمیت آنها همواره مطمح نظر مسئولین و صاحبنظران مملکت بوده است، ضرورت ورود به بحث مدیریت رسانه به شکل علمی از اواخر دهة هفتاد مطرح گردید و از اوایل دهة هشتاد، مقاطع تحصیلات تکمیلی این رشته راهاندازی شد لکن بهرغم گذشت حدود پنج سال از راهاندازی به نظر میرسد به تناسب موضوع در نزد افکار عمومی جامعه و حتی جامعة علمی از اهمیت لازم برخوردار نبوده است و تعابیر و تفاسیر مختلف و متفاوتی از آن میشود. در این مبحث سعی میشود با طرح و بررسی دیدگاهها و رویکردهای مختلف به تبیین مفهوم یاد شده بپردازیم. به این منظور هشت دیدگاه مختلف مطرح و در نهایت الگوی جامع مدیریت رسانه ارائه میگردد.
● دیدگاه اول. مدیریت رسانه به مثابه مدیریت عمومی سازمان رسانه ای
این دیدگاه شاید رایجترین و غالبترین دیدگاه موجود در زمینة مدیریت رسانه باشد که بر اساس آن سازمانهای رسانهای نیز مانند سایر سازمانهای جامعه نیازمند اعمال مدیریت جهت نیل به اهدافی چون رشد، بقا، سودآوری و... باشند و هر آنچه در خصوص اصول، فنون و مهارتهای مدیریتی در ادبیات مدیریت وجود دارد، در اینجا نیز مصداق پیدا میکند. به زعم طرفداران این دیدگاه مدیریت رسانه یعنی اعمال کارکردها و وظایف اساسی مدیریت نظیر برنامهریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل و نیز سایر وظایف فرعی نظیر گزارشگیری، تأمین منابع انسانی، بودجهبندی و... در یک سازمان رسانهای.
بر اساس این دیدگاه مدیریت رسانه یعنی بهکارگیری بهینه منابع مادی و انسانی با استفاده از کارکردهایی چون برنامهریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل به منظور تحقق اهداف سازمان رسانهای.
اینویلر(۱۹۸۴) ، مدیریت رسانه را طراحی، هدایت و توسعة سیستمهای رسانهای میداند) پرینگل و استار نیز مدیریت رسانه را شامل وظایف برنامهریزی، سازماندهی، بسیج منابع، هدایت و کنترل دانستهاند و مهارتهای مدیر رسانهای را در سه مهارت فنی، انسانی و ادراکی خلاصه میکنند. (Pringle & Star, ۲۰۰۶)
پس مشاهده میشود غالبترین دیدگاه محصول تخصصی شدن علم مدیریت و کاربرد اصول مدیریت عمومی در مورد یک سازمان رسانهای است و از این نظر مدیریت یک سازمان رسانهای تفاوتی با مدیریت سایر سازمانها ندارد و حتی مدیری که در عرصه دیگری موفق است میتواند در مدیریت سازمان رسانهای نیز توفیق لازم را به دست آورد.
و ...
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود