مبانی نظری و پیشینه پژوهش حساسیت زیبایی شناسی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
توضیحات کامل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش حساسیت زیبایی شناسی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های فایل
- 32 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)
- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک
- منبع نویسی شده به شیوه APA
- منابع بخش مبانی از 1389 به قبل و بخش پیشینه از 2013 به قبل
- شامل 27 صفحه متن و 5 صفحه منابع استفاده شده و مفید
فهرست مطالب
مقدمه
هنرهای زیبا
انواع هنر
زیبایی های طبیعی از نظر کانت
هنرهای زیبا از نظر کانت
تقسیم بندی هنرها از نظر کانت
زیبایی شناسی و هنر
زیبایی شناسی
معنا و مفهوم زیبایی شناسی
زیبایی شناسی در نزد فیلسوفان یونان باستان
زیبایی شناسی نزد متفکران قرون وسطی
دیدگاه هیوم درباره زیبایی شناسی
دیدگاه کانت درباره زیبایی شناسی
حکم زیباشناختی از لحاظ کیفیت
حکم زیباشناختی از لحاظ کمیت
حکم زیباشناختی از لحاظ نسبت
حکم زیباشناختی از لحاظ جهت
دیدگاه شافتسبری درباره زیبایی
نظریه های روانشناسی در حوزه ی زیبایی شناسی
زیبایی و هنر از دیدگاه اسلام
زیبایی شناسی و اخلاق و عاطفه انسانی
مروری بر پیشینه پژوهش
منابع
بخشی از متن
تعاریف و مبانی
تجربه زیبایی شناسی تجربهای خوشایند و مطلوب است که به زندگی ارزش و معنا میبخشد. این تجربه، نشأت گرفته از درون فرد است که سبب میشود او محیطش را بهتر درک کند و از آن لذت ببرد.
زیبایی شناسی از جمله مسائلی است که دانشمندان حوزه های گوناگون علمی از جمله فلاسفه، هنرمندان و روانشناسان به آن توجه کرده اند. اگر چه هر یک از این حوزه ها از دیدگاه خاصی به زیبایی شناسی می نگرند، اما توجه آنان به زیبایی شناسی اهمیت و پیچیدگی آن را نشان می دهد (رشید و همکاران، 1387).
پیشینه تحقیقات
موسوی (1387)، تحقیقی با عنوان «بررسی و تبیین حدود و ثغور تربیت هنری با تأکید بر آموزش موسیقی» در دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد انجام داده است. عمده ترین یافته های این پژوهش بدین شرح است: در تعریف تربیت هنری مواردی چون ادراک حس عمیق و دقیق نسبت به پدیده های هنری، پردازش و بکارگیری حواس مختلف، رشد قابلیت های خلاقانه دانش آموزان، برقراری ارتباط و تعامل فعال، کسب آگاهی غنی و رشدیابنده از تجارب بصری، ساخت و آفرینش پدیده های هنری، شناخت و ارزش گذاری نقادانه اشکال نمادین بصری، کسب مهارت های مربوط به تحلیل و ابزار هنرمندانه شناخت و فهم تاریخی، فرهنگی و بین فرهنگی و روش خلاقیت دانش آموز نسبت به ویژگی های شناختی پدیده های مختلف را خاطر نشان می کند.
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود